tisdag 12 oktober 2010

För sex år sedan......

....sken solen från en klarblå himmel och jag hade haft värkar sedan 05.10. Tobias hade åkt till jobbet, jag ringde honom vid sju och sa att det nog blir bebis idag! En stund senare ringer jag och säger att får ta halv nio tåget hem.....men ringer igen efter en kvart att han måste ta nästa möjliga tåg, för nu gör det ont.
Jag står vid köksbänken och vaggar i värkarna samtidigt som jag gör gröt åt mig och välling till Anton. Tobias är hemma till straxt efter halv nio, då sätter vi oss i bilen och kör in till Sala för att lämna av Anton hos farmor.
Mot Västerås och förlossningen......jag hade med mig en hög med tidningar som jag läste mellan värkarna och de spelade bra musik på radion. Jag kommer ihåg att jag kände mig så samlad och lugn, till skillnad mot Antons färd in mot BB då jag nästan sparkade sönder inredningen.
CTG visade kraftiga värkar ( jo jag känner det!! ) och det var bara att knata in på ett förlossningsrum. Där kände jag att jag var törstig så jag bad om vatten, men precis när jag tar en klunk så kommer en jättevärk så jag spottar ut vattnet rakt i ansiktet på Tobias.
Upp i sängen, krysta och ut kommer en söt liten tjej....Alva Maria Birgitta Hortans.

Grattis älskade Alva på din 6-års dag!!

1 kommentar:

  1. Grattis Härliga Alvaa, på din 6-årsdag!!! Hoppas du får en toppen dag!!! Många kramar, jätte många så du vet kommer från Wilma, Julia, Alvar, Lena & Addam

    SvaraRadera