onsdag 9 februari 2011

Vilken vacker dag.

Solen skiner från en klarbå himmel och snön lyser så underbart vit, det knarrar under fötterna när jag går och den kalla luften fyller mina lungor och jag känner mig fri!!
Det var en härlig morgon, visserligen lite tjafs mellan de två äldsta, men inget som fick mig ur balans. Lilleman vaknade och sken som en sol, knatade runt och snackade, hjälpte mig är jag bädade sängarna och åt glatt sin frukost. Det syntes i vardagsrummet att han hade ätit gröt, spåren letade sig fram över golvet och upp i soffan. men han var nöjd, det är huvudsaken.
Anton var inte lika nöjd när han förstod att de skulle åka buss till skolan och inte med mig, men han insåg tillslut att det inte var någon idé att tjata om skjuts och båda var glada när de skuttade iväg till bussen. Alva var riktigt nöjd när jag sa att hon får vara kvar längre än Anton på fritids idag, för Anton åker hem med Viktor idag, så att han kommer till träningen. Jag ska nämligen jobba till sex idag och Tobias kommer hem fem och träningen börjar halv fem. Mycket pusslande blir det, men det löser sig!!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar